2013-06-01

Det här med livet...

Visst är det fascinerande hur livet kan förändras på en sekund?
Den där sekunden när man får brevet om att man kommit in på utbytesprogrammet i USA.
Den där sekunden när man får ögonkontakt med killen som kommer att bli ens framtida man.
Den där sekunden när man står nyutexaminerad i Universitetsaulan framför familj och vänner.
Den där sekunden när ens kille berättar att den där knölen i hans arm är cancer.
Den där sekunden när han friar.
Den där sekunden när man får reda på att man får vara kvar på jobbet man älskar.
Den där sekunden när man läser i ett sms att man blivit moster till världens sötaste Leon.
Den där sekunden när man får höra mammas röst berätta att hon har bröst- och lymfcancer.
Den där sekunden... Den sekunden när ens liv förändras för alltid.

Det är mycket som har hänt sedan jag tog min apotekarexamen 2011. Konstigt nog känns det som om min studenttid i Uppsala var den mest "stabila" tid i mitt liv - fylld med galna fester, tentaångest och de små problemen och lyckostunderna en student hade. Livet var så enkelt. Gå till föreläsningarna, hänga med vännerna, plugga som en galning till tentorna, tentafest, repeat. Sedan kom det verkliga livet. Så mycket har hänt på dessa 2 år... Vem sade att det var tråkigt att bli vuxen?

Nu har halva året av 2013 gått. Fattar ni det? 6 månader kvar av 2013 bara! Vad har ni för mål och planer med resten av 2013? Mina planer:

  1. Jag ska se min mamma bli friskförklarad från cancern.
  2. Jag ska se min lille systerson växa upp och skämma bort honom ordentligt.
  3. Jag ska flytta till USA.
  4. Jag ska planera för vårt bröllop med mannen i mitt liv.
  5. Jag ska börja praktisera på ett amerikanskt apotek.
  6. Jag ska springa 10 km /6 miles utan att stanna.

I slutet av året ska jag kolla tillbaks på den här listan och se om jag har uppnått mina mål.

Alla mina planer och mål för 2013

2 comments:

BFF said...

..och det kommer du!! Massa kärlek till dig min starka otroliga vän!!

Naffe said...

Tack BFF! Love you