2013-06-15

Lördagskris

Det blev inte riktigt den lördagen jag hoppades på. Cyklade hem från lunchen med Jack till min syster, där jag var bebisvakt medan min syster tvättade håret. Jag och Leon lekte och pratade med varandra en lång stund. Gud, vad han jollrar och har sig! Det finaste någonsin var när jag kom in, slog mig ner framför honom och sade "hej Leon" och han såg mig, lyste upp och log stort. Mitt hjärta bara smälte... Han känner igen mig!

Men Leon har hostat en del på sistone och plötsligt i kväll så gallskrek han en timme i sträck och lät som han hade något i halsen. Han harklade sig så konstigt och verkligen skrek så att blodet isades i våra ådror. Jag och pappa fick åka över två gånger och dubbelkolla så att inget var svullet eller om hans andning lät konstigt. Sista gången var stackars mamma med, hon som knappt kan hålla ögonen öppna på grund av cellgiftet. Men han verkar ha lugnat ner sig nu i alla fall, stackars bebis. Och stackars mamma hade alldeles för högt blodsocker i kväll igen och vi fick ringa till jouren hos onkologen. Med lite insulin sjönk det och den värsta faran är över. Puh, man blir helt slut av att stressa över bebis och mamma, nu är jag bara så så trött...

Så i kväll hade jag och Tommy tänkt ta en öl på stan, men det blev ju inget. Känns sådär, men samtidigt kan jag ju inte göra något åt det. Får i alla fall vara glad över att jag har en mamma och en systerson, det är inte alla som har...

Älskade bebis som bara blir större varje gång jag ser honom! Skulle ge allt för att alltid se honom så här glad och frisk! 

Kom hem och såg denna fina bukett i köket, pionerna har slagit ut i mammas trädgård!

Dagens: Skor H&M, kavaj F21, jeans Replay - älskar att klä mig enkelt och fräscht!

Softade i hammocken med en bulle från Ronaldos och The Great Gatsby

Käkade pho med oxsvans igen, så sjukt gott!

No comments: