2013-11-19

Almost American

Bajs. Jag skrev värsta inlägget som jag råkade radera. Jaha, bara att börja om från början då. 

Min kära Lena (puss!) hörde av sig och frågade hur det går med visum och så och jag insåg att det var längesedan jag uppdaterade er om det. Förresten, ni vet att ni fortfarande kan smsa och Facebooka mig, även nu när jag jobbar, hehe. Kollar mobilen på lunchen och när jag slutar. Eller är det inte längre spännande att höra av sig till mig på andra sidan jordklotet längre? Ledsen jag blir. 

Som ni ser nedan så har vi fått tid för en intervju den 16:e december! Det är då de kommer att fråga oss alla smaskiga frågor som: vilken sida av sängen sover ni på? Dessutom måste jag göra ett muntligt prov samma dag, för att visa vad jag kan om USAs politik, lagar, historia... Oj oj oj. Efter det får jag mitt efterlängtade greencard och får kalla mig "permanent resident". 

Mitt work permit och travel document är också på väg på posten! De är överflödiga om jag har mitt greencard. Men om det blir strul så är det bra att jag har arbetstillstånd och tillstånd att komma in i landet igen vid t.ex. utlandsresa. Det är mycket med det jordiska... Men visst är jag duktig som har intervju inbokad tre månader efter jag flyttar hit? Vissa Green Card kan ta år... 

No comments: