2013-11-03

Aktiv lördag!

Vi verkligen hoppade ur sängen igår! Först på att-göra-listan var trädgårdsarbete: vi sågade itu resten av bråtet från trädet på framsidan och planterade ett av citronträden i en kruka. Vi tvättade två maskiner och diskade. Sedan gjorde vi oss i ordning för att åka och kolla på marmor och andra stenplattor till badrummen. Vi hittade några som vi gillade. Sedan åkte vi och käkade vietnamesiskt på Viet Ha, ett hål i väggen. Sjukt gott! Tror jag var där med Sam och Lena när vi var studenter...

På kvällen åkte vi till min kusin Dan's hus och firade hans fru Vivians födelsedag. Hon är farmaceuten som hjälpte mig få internship. Hon känner Satinder som intervjuade mig och ringde och rekommenderade mig. Så vi köpte en fin tårta från Ricks Dessert and Diner och gav även henne ett fint pärlhalsbandset med örhängen och ring. Hon gillade presenten! Det var mysigt att träffa hennes tre pojkar också! 

Den i mitten kanske vi köper till gästbadrummet!

Nudlar med räkor, vårrullar och grillad fläsk serverad med fisksåsvinägrett- mmm!

Vivian med minstingen Lucas!

Kyle, mittenbarnet, satt så gulligt i sin nalle-stol! (Ja, Vivian har redan juldekorationerna framme!)

Darren, den äldsta, tog på sig sin hund-dräkt för att visa oss hur han såg ut på Halloween!

Min älskling kommer att bli världens bästa pappa! Alla barn älskar honom!

Vivian skär upp sin födelsedagstårta!

No comments: