2013-11-24

Seg söndag

Idag var jag och A duktiga. Vi gick upp kl 9, Facetimeade lite med familjen och Leon. Åkte till Home Depot och köpte en till sandpappermaskin, så att vi båda kunde sanda träplankorna till nya terasstaket. Svängde förbi Walmart, köpte lite nödvändigheter för en billig peng och bevittnade ett nästan-slagsmål. Några indier och en vit kille tjafsade och ville slåss med varandra... Åh, Walmart! Alla svenskar som kommer hit ska jag ta med till Walmart, vilket ställe... Anthony vill inte att jag går dit själv, haha.

Sedan käkade vi lunch på Chipotle igen. Jag tog en powernap medan A jobbade med tränplankorna. Sedan jobbade vi båda med plankorna tills Divesh kom förbi och hälsade på. Det var mysigt att snacka lite skit med honom och kolla på Comedy Central (Bill Cosbys come-back-föreställning är så rolig!). Jag och A käkade rester till middag och sedan städade vi huset: diskade, städade köket, dammsög... Nu är kl 10.50 och jag måste sova. Jobbar 8-16.30 nästa vecka, puh! Måste åka hemifrån runt kl 7.15. Ni vet att jag inte är någon morgonmänniska...

Inga roliga bilder från idag utan lite bilder från vår fancy middag på Magpie Café häromdagen. 

Toast med världens godaste oliv- och karamelliserad lök-tapenade och fläsklägg till förrätt

Beef pot roast och pork shoulder, mmm... Och min stiliga man!

Efterrätt to go: ice cream sandwich och carrot cake med fyllning!

No comments: