2013-11-10

Lajbans lördag!

Vaknade lite halvbakis idag och var så hungrig. Gjorde en god omelett till mig och älsklingen. Sedan köpte vi målarfärg och träolja på Home Depot. Anthony började behandla träet som vi ska ha till vårt terasstak medan jag försökte jobba lite. Det blev en snabb lunch på Chipotle, mmm, älskar Chipotle! 

Sedan var vi på en helt fantastisk fest hos Nasi, den svenska farmacevten som försökte hjälpa mig hitta ett internship. Festen var i hennes vackra hem. Alla gäster var sjukt högutbildade (läkare, advokater, tandläkare, ingenjörer, farmaceuter) men så ödmjuka och underbara. Inte alls pretentiösa. Hon hade hyrt en sushikock, så jag och A var i himmelriket. Nasi och hennes man Shai är underbara och varma människor. Hon har hjälpt mig så mycket med allt, trots att hon precis träffat mig! 
    
Min goda omelett med Black Forest- skinka, getost och champinjoner! 

Älsklingen och jag käkade burrito bowls på Chipotle! Så gott och fräscht! 

Uppklädda och redo för fest! 

Eldstad, härliga människor och vattenpipa på festen! 

Mmm, musslor med uni (sjöborre), sushi och seafood salad! 

Fantastisk sashimi! 

Jag och den fantastiska värdinnan Nasi! 

Dessertbordet var överdådigt och allt var superläckert! 

No comments: