2013-11-02

En fin höstdag i Amador County

Hej vänner! Idag har jag och Pauline kört runt i Amador County som ligger ungefär en timme härifrån. Vi har sett vackra vyer och käkat och druckit gott! Här kommer en bildbomb! 

Vackra Amador County har överraskande nog många fina vingårdar, där de odlar mycket Zinfandel, Barbera och Syrah

Picknickområdet vid Amador Flower Farm, fint va?

Medan Pauline packade upp vår mat (vi två små tjejer hade mat för en hel familj!) medan jag tog bilder på ankor och koi-fiskar!

Vi njöt av tacopaj, sallad, deviled egga, hummus, spenatdipp, nachos, ost, salami...

Vi gick runt på Amador Flower Farm en lång stund i solen! De är kända för sina liljor, men det var inte säsong, så det var lite tomt...

Men det var mycket annat vackert att se! Kolla in den hängande blomarrangemanget och "blomkålen"!

Det fanns också fruktträdgårdar med granatäpplen! Jag var så fascinerad!

Vi kunde till och med smaka några som var mogna och öppnade!

Kolla vilket fint granatäpple!

Vi passade på att ta massa kort i solrosträdgården!

Och posade med solrosor!

Det var ändå många fina blommor att ta kort med! 

Coola pumpor!

Vinprovning i Sutter Creek! Jag körde ju, så jag typ bara smuttade på vinerna. Men dem var goda och vår sommelier var jätteduktig!

Vi var även på andra ställen i Sutter Creek och provade olivolja och ostar! Himmelriket! 

Köpte en himla god Ewephoria-ost som vi käkade med salami och kex till middag!

No comments: