2013-11-12

HIIT nummer 2

Passade på att gå till gymmet idag innan allvaret börjar och jag börja datorutbildningen för Walgreens. Körde rygg, bröst, axlar, biceps, triceps och en omgång HIIT på motionscykel. 15 sekunder galen cykling, 1 minut lugn cykling... 10 intervall. OMG. Jag kände ingen blodsmak i munnen som jag gjorde när jag körde HIIT och sprang samma intervaller. Men fy fasen, vad jobbigt. 

10 intervall tar bara 14 minuter och jag ska försöka köra det 2 gånger i veckan. Dock vet jag inte om jag kommer att orka öka till 30 sekunder intensiv intervall... Ni måste prova! Det är roligt, utmanande och enligt studier väldigt effektivt! Läs mer på denna hemsida. Tyckte de hade ett bra program.

Men jag är stolt över mig själv som har funderat länge på att testa HIIT och bara gör det. Hoppas se resultat!

Oj, vad jag lutar på denna bild! Så trött blir man av HIIT!

No comments: