2013-11-22

TGIF!

Äntligen fredag! Har jobbat så hårt att jag funderar på att flytta hem till Sverige igen, haha. Nej, skämt åsido, men jag är verkligen fullproppad med information och instruktioner. Denna vecka blev jag klar med computer training. Så jag har fått hantera kunder, skriva in nya recept, hämta recept, hanterat kassan och lärt mig hantera deras insurance (försäkringar)... Puh! Det är verkligen 200% framåt. Gabe, min chef, sade att han ibland kände sig som en polis, psykolog, telefonoperatör på jobbet, och kände nästan aldrig sig som en farmaceut... 

Men jag försöker ta en sak i taget och fråga massor (känner mig så irriterande!). Det måste ju bli rätt! 

2 comments:

BFF said...

Du kommer fixa detta hur bra som helst superwoman! Förstår att det är hysteriskt mycket nytt att ta in!

Intressant att Gabe inte känner sig som en farmaceut, det är ju lite samma sak som farmaceuterna i Sverige säger också. Att de får göra så mycket annat att själva läkemedelsfokuset försvinner.. Undrar om det är vi farmaceuter som har förväntningar som inte motsvarar dagens arbete på apotek eller om arbetet verkligen har förändrats i flera delar av världen?

Naffe said...

Thanks love! Som svar till din fråga: pengar förändrar allt arbete...