2010-08-05

En rolig sak!

Glömde ju berätta om en rolig sak jag hörde på jobbet idag. En kund skulle bokstavera sitt namn åt mig. Den här killen pratade engelska och de flesta av mina engelska kunder kör på alfa, beta, ypsyilon and so on eller kanske herrnamn när de vill bokstavera sitt namn... Men inte han inte. Han skulle bokstavera Sima och sade: S as in... Spain, eh eh, I as in i... i... i... Iphone! M as in Money and A as in... Apple. Hahaha. Jag försökte hålla mig från att skratta, men lyckades inte. Han frågade då skrattande "Could you tell me another word to use for I?". Jag bara fortsatte skratta. Ah, dagens ungdomar.

Men jag kanske inte borde skratta åt andra. Idag munpruttade jag en kund i luren. Jajjemänsan. Men hon lät så ung som en av mina kompisar och jag sa något fel och gav automatiskt till ett pruttljud som i "oj, jag sa fel". Hon blev lite tyst ett tag.

2 comments:

Anonymous said...

Great blog Naffe! I love this one!

Naffe said...

Thank you, but who is this?