2010-08-04

Smell you later!

Fan! Igår tänkte jag "jag kanske ska blogga om vad jag använder för parfymer?" och idag såg jag att Blondinbella redan har gjort det. Bara så ni vet, jag tänkte på det först! Hehe. Jag älskar parfymer! Ibland kan jag bli helt till mig när jag känner en god doft på stan från någon som går förbi. Dofter kan påverka en väldigt starkt. Precis innan A skulle skjutsa mig till flygplatsen och jag skulle flyga tillbaka till Sverige, gjorde han något så, så, så gulligt. Han sprutade sin parfym på mina handleder. Så att när jag vaknade upp på flygplanet och kände mig kall, ledsen och ensam kunde jag sniffa på mina handleder och tänka på honom...

Här kommer dem i alla fall. Från höger:

  1. J'adore, Dior - absoluta favoriten. Funkar till allt från dejter, fika med vänner till heta nattklubbskvällar.
  2. Touch of Pink, Lacoste - Söt, behaglig och en vardagsdoft. Påminner mig om Sac State och Sacramento på något konstigt sätt... Passar till jeans.
  3. Daisy, Marc Jacobs - nya favoriten. Blommig och romantisk. Passar bra på dagen, när man är lite kvinnligt klädd eller lite seriös. Typ.
  4. Envy, Gucci - återupptäckt den, fick den av ett ex. Väldigt kvinnlig och lite tung. Min mamma gillar den. Passar bra när man vill vara mystisk med en drink i handen!
  5. Tommy Girl, Tommy Hilfiger - hatade den när jag var liten. Den är lite unisex, men nu tycker jag den är rätt fräsch i måttliga doser. Lite efter-gymmet-känsla.


My babies...

2 comments:

Amran said...

mina favoriter
Burberry weekend
Gucci flora
Armani blue code

Naffe said...

Bra smak, gumman! :)