2010-08-15

Fotografiska

Min sista dag i Stockholm spenderades med syrran på Fotografiska. Jag och syrran käkade tacos på Taco Bar och promenerade i ett mulet men hett Stockholm, från Slussen till Fotografiska. Fick äntligen se min en av mina favoritfotografer Annie Leibovitzs utställningar. Jag älskar hennes bilder. Hennes naturbilder är coola, men det är de populärkultur-osande editorial bilder på diverse kändisar och okändisar jag älskar mest. Hon kan få in så mycket liv i alla från Colin Powell till Nicole Kidman. Rekommenderar Fotografiska starkt i alla fall!


Man kunde höra skriken på Gröna Lund från vår promenad vid Slussen...

Fotografiska!


Lennart Nilssons fantastiska utställning med bilder från livets start.

Vee Speers utställning om utklädda barn på väg till "The Birthday Party". Snygg men läskig.


Johnny Depp, Kate Moss, Brad Pitt, Chris Rock, Al Pacino, Robert de Niro...
Oh how I love them...


Joel-Peter Witkins utställning. Han jobbar med lik och tar kort på shemales... Fascinerande men mest provocerande och mardrömsframkallande.

No comments: