2010-12-11

Otrohet

Smaka på det ordet. Otrohet. Man ryser i hela kroppen. Det ultimata sveket.

Alla som är eller har varit i ett förhållande vet vad jag menar. Hur kan den personen som älskar dig ge sin kropp och själ till någon annan? Hur kan man svika ett förtroende hos någon man älskar? Livet är inte i svart och vitt och det går inte att klassa någon som en bra eller dålig människa. Men någon gräns måste man väl ändå dra? Var går gränsen?

En italiensk killkompis har sagt att om hans fästmö skulle vara otrogen mot honom och det bara var en one-night stand, så vill han inte ens veta om det. Om hon älskar honom, skulle hon inte berätta och riskera att förstöra det de har. Om han skulle göra ett misstag och ha ett one-night stand skulle han alltså inte berätta det för henne.

En amerikansk killkompis till mig kommer från en småstad i norra Kalifornien och han påstår att nästan alla hans killkompisar har varit otrogna mot sina flickvänner och inte berättat. Som om det var den mest självklara saken i världen. Han har själv "sovit väldigt nära" med flera tjejkompisar utan att berätta för sin ex-flickvän. En annan amerikansk kille jag känner har stadig flickvän som han älskar. men går ut på nattklubb skriker "God damn she's fine" efter tjejer och gnuggar sin penis mot en annan tjejs rumpa på dansgolvet.

När jag reste runt i Kalifornien som singeltjej träffade jag killar som strulade med mig, hittade mig på Facebook och sedan visade det sig att de hade flickvänner. "Ok, de gjorde väl ett misstag" tänkte jag, men de fortsatte att skriva direkt olämpliga email och ville att jag skulle komma och hälsa på dem i Frankrike/Irland/Brasilien... WTF?

Ett av mina ex var strikt emot otrohet och minsta tecken på otrohet skulle han aldrig, aldrig, aldrig förlåta. Tydligen gällde de reglerna inte för honom.

Ja, vad finns det för regler? Inga. Alla par har sina egna regler. Jag har gjort många dumheter i mitt unga liv som jag ångrar. Men nu lever jag efter mottot: Gör inget mot någon som du inte vill att de gör mot dig.

För Karma är en bitch och hon kommer alltid att få tag på dig till slut!

No comments: