2010-12-04

Tack gode Gud

VARFÖR HÄNDER DET ALLTID MIG?!

Har varit med om en liten trafikolycka inatt. Bilens front är helt förstörd och bilen fick bärgas till verkstaden. Men oroa er inte, jag mår bra. Tänker inte gå in på några detaljer. Det var halt, mörkt och snöigt. Stackars pappas fina bil.

Jag vet att jag inte är en gudfruktig människa. Jag svär, super och gör dumma saker. Men ibland tror jag på att det finns någon där och bevakar mig. Har känt det hela livet. Min mamma har alltid sagt att jag är en lyckosam person, karma är alltid god mot mig och att jag har alltid "tur i oturen". Men i natt måste jag faktiskt säga det.

Tack gode Gud. Tack för att det inte kom någon mötande bil och att bilen landade i en snödriva och inte i en lyktstolpe och att jag inte skadade någon annan.

3 comments:

AMRAN said...

men herregud! skönt att höra att du mår bra efter omständigheterna och att ingen blev skadad.

PUSS!

Anonymous said...

Jag är glad att du är oskadd!

Men jag tycker att du är speciell för den du är, och inte för vem du är i ögonen på en tyst och osynlig gud. Då är de som faktiskt skadas och dör mindre speciella, eller förtjänar inte något beskydd "från ovan". Om du hade skadats i olyckan, skulle du vara mindre värd för guden då? Skulle du hamnat i onåd för att du svär, eller bara är människa? Vad är det för tacksamhet man ska känna när bra människor dör av meningslösa olyckor och katastrofer dagligen? Gudfruktighet betyder att man ska frukta gud, frukta betyder vara rädd för. Tanken att ens liv ligger i och faller ur händerna på en gud är stötande för mig, trots att jag inte tror att en gud existerar. Du kanske inte gillar min kommentar, men jag är i alla fall glad att du är oskadd. Det betyder allt. Kram.

/Your friendly atheist

Naffe said...

Amran: Tack gumman.

M (för jag vet att det är du): Tack för att du bryr dig. Jag var mest bara så chockad och tacksam att allt gick relativt bra att jag tackade Gud. Efter att ha växt upp i en katolsk familj vänder jag mig till Gud i svåra stunder, av ren reflex mer än av tro.

Annars så var jag mest tacksam, att trots att jag inte är världens bästa människa så fick just jag chansen att ha tur igår natt.

Jag gillar din kommentar! Jag tycker att den är intressant. Än en gång, tack för omtanken
Kram!