2010-12-29

Nyårslista 2010

Kommer ni ihåg min nyårslista från 2009? Här kommer alltså listan om år 2010. Enjoy!


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag har suttit vid en älskad persons dödsbädd.

Har du några nyårslöften? Har gett upp att ge löften som ändå inte kommer att hållas.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? En gammal gymnasiekompis.

Dog någon som stod dig nära? Älskade morfar


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 17 februari - jag träffade Anthony. 22 februari - morfar gick bort. 20 juni - lämnade USA efter att ha bott där ett år. 22 december - mitt exjobb skulle lämnas in.

Vad var din största framgång 2010? Ett års utbytesstudier i USA. En termin exjobb - från idé till intervjuer i USA till inlämning av en 55 sidors uppsats.

Största misstaget? Vågar jag säga inga? Inga stora misstag i alla fall.

Bästa köpet? Alla presenter från USA till folk jag älskar, jag älskar att ge presenter. Mina kameror: min Canon IXUS100IS har varit med mig från Coachellas öken till Sveriges iskyla, min DSLR kamera Canon Rebel XS väntar många spännande äventyr...

Vad spenderade du mest pengar på? Resor och riktigt god mat. Mina passioner i livet.

Vilka länder besökte du? USA, Kanada, Mexiko, Italien, USA igen...

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag fick så fruktansvärt mycket tur i allt och så mycket kärlek i år (peppar, peppar, ta i trä!).

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? OMG - Usher påminner om året i USA. We no speak no Americano - Yolanda Be Cool påminner om sommarens fester. Bumpy Ride - Mohombi påminner om min höst i Björns svängiga lägenhet. Like a G6 - Far East Movement påminner om USA-resan på hösten.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket gladare. Det kan bero på att jag är tillfreds med mig själv, jag blir mer och mer den person jag vill vara, även om jag inte är perfekt.

Vad önskar du att du gjort mer? Jag reste/shoppade/jobbade/festade/älskade som en galning. Jag kanske kunde ha läst mer böcker.

Vad önskar du att du gjort mindre? Facebook?


Har du varit sjuk eller skadat dig? Nja, någon förkylning bara.

Blev du kär i år? Ja!

Favoritprogram på TV Kollar inte så mycket på tv men, Gossip Girl säsong 4, OMD!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Käkade middag med min mosters familj på en gigantisk asiatisk/seafood buffé i Sacramento, dansade mig svettig på ett Valentine's party, åkte till San Francisco och dansade i dj-båset på Mardi Gras-festen på Slide och Ruby Skye!!!

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Birthday sex och galen fest.

Något du önskade dig men inte fick? Presenter..? Min mosters familj firar inte födelsedagar...

Hur tillbringar du julen? Med min älskade familj i snöiga Linköping och alla höll sams!


Bästa boken du läste i år? Läste alldeles för få böcker...

Största musikaliska upptäckten? Robyn. Tror inte jag börjat gilla henne förrän i år.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om min pojkvän hade bott i Sverige?

Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Schizofrent. En del av mig vill vara ung och cool rocker, en annan vill vara en preppy och klassisk svärmorsdröm.

Den bästa nya personen du träffade? Anthony.


No comments: