2010-12-21

Making Long Distance Relationships Work

Tänkte testa teorierna på den där sidan som A länkade till mig. Hur bra funkar vårat distansförhållande egentligen?

1) Establish the relationship rules and parameters. Check! Vi har regler om att inte dejta andra, försöka höras på något sätt varje dag och när vi bråkar så ger vi varandra space. Kommer inte på något mer nu...

2) Communicate Every Single Day. Check! Skype, sms, mail... Finns många sätt nu för tiden. Vi har börjat med en ny grej: sexting (snuskiga sms). Haha, roligt. Sorry, TMI?

3) Express Your Feelings. Check! Man måste ha ständig bekräftelse i ett långdistansförhållande, eftersom det är det enda man har. Vi har båda emo-stunder då vi söker bekräftelse hos den andre. Ofta är det fifty-fifty, men den som är minst upptagen brukar vara den som blir emo, eftersom man har tid att reflektera och tänka på förhållandet.

4) Send Care Packages. Kan förbättras. Vi skickar inte så mycket presenter till varandra dock. Dels för att det är dyrt att skicka, dels för att vi båda alltid är upptagna och dels för att vi båda är ganska lata och oorganiserade av oss. Jag skickade ett gulligt julkort i alla fall. Pluspoäng till mig.

5) Spend Time Together While Apart. Check! Vi är som sagt både för upptagna och lata för att pallra oss iväg till bion ensamma på var sitt håll för att kolla på en film "tillsammans". Dessutom är tidsskillnaden på 9 timmar inte så praktisk. Men vi gör annat ihop. Blink, blink... (Snart vill vissa av er inte läsa mer, haha!) Nej, men vi kan ibland läsa böcker, kolla på tv och till och med sova med varandra på webcam.

6) Never Make Assumptions. Check! Vi är väldigt bra på att säga vad vi tänker till varandra. I ett distansförhållande kan man verkligen inte gå runt och hinta och insinuera och tro att den andra vet vad man menar eller förstår vad man vill. Man måste klargöra allt till 100 % för kommunikationsmedierna som chatt, sms och telefon är som gjorda för missförstånd...

7) Trust One Another. Check! Vi hade förstås våra stunder i början då vi tvivlade på varandra, men efter en del kämpande så litar vi 100 % på varandra. Han måste lita på mig när jag går ut och festar eller hänger med mina killkompisar och jag måste lita på honom när han hänger med tjejkompisar eller umgås med sitt ex. Finns det ingen tillit, finns det ingen kärlek.

8) Plan Regular Meetings. Check! Vi försöker, men nu börjar det bli svårt i och med hans praktik och hans eventuellt nya jobb. Vi skiljdes åt juni 2010, sågs i oktober-november 2010, ska ses januari 2011 och planerar kanske att ses i vår och förstås efter min praktik augusti 2011.

9) Share Passions. Check! Men kan förbättras... Nja, jag tycker ännu inte att hans finansprogram och do-it-yourself-byggprogram på tv:n är underhållande och han förstår inte min passion för Gossip Girl och Facebook (vad ytlig jag låter!). Men vi respekterar väldigt mycket varandras intressen och vi har väldigt många gemensamma intressen: resor, böcker, mat...

10) Surprise! Kan förbättras. Jag älskar överraskningar (vem gör inte det?) och har haft väldigt överraskande vänner (surprise-birthday parties!) och expojkvänner (100-tals rosor och skattjakt i min lägenhet!). Men jag älskar också att överraska. Dock kommer vår lathet och tidsbrist in.

7,5/10 poäng - inte så pjåkigt, eller vad säger ni?

No comments: