2010-12-05

Skypekväll

Ikväll tog jag pluggpaus och skypade med A och hans systrar. Mysigt. Vi håller på att kolla på flygbiljetter till honom. Han tänker ta två jobbveckor ledigt (tors-sön) i januari. Vi har ett problem. Häng med nu, det kommer att bli mycket siffror.

Den 10 januari har han jury duty. Om han blir vald till att sitta i juryn, så tjänstgör han den dagen. Men om fallet blir förlängt kanske han måste sitta i juryn ett par dagar. Så. Han vill gärna komma 17:e januari och stanna till 3 februari, då får vi 18 dagar ihop. Han missar då min examen men han är då, med stor sannolikhet, klar med jury duty. Jag vill att han kommer 12:e och stannar till 27:e, vilket bara blir 15 dagar, men han kommer att vara där på min examen. Dock så innebär mitt alternativ att han ska ha tur med sitt domstolsfall så att han blir av med det den 10:e. Han har inte haft särskilt mycket tur på sistone...

Så, vad säger ni? Åh, jag vill ju så gärna att han är här på min examen. Men man ska ju inte missa sin jury duty. ARGH.


Anthony och hans yngsta syster Clovelle.

No comments: