2011-10-25

Bostadsbekymmer

Som ni vet bor jag ju bara i andra hand i min nuvarande lägenhet. Kollar just nu på bostäder att hyra efter januari 2012, då mitt kontrakt här går ut då. Har blivit erbjuden denna lilla "ungdomslägenhet" på Stångåstaden och var och kollade på den idag. 

Ett minimalt rum på 24 kvadratmeter med en minimal kokvrå (två plattor, ugn, kyl med frysfack) och ganska tråkigt badrum (men som har badkar!). Men hyran ligger på 2400 kr/mån! Förstår ni hur mycket pengar jag kommer att spara då? Meningen med detta år i Linköping är ju att spara pengar inför USA-flytten...

Fördelarna:
+ Hyran 2400 kr/mån... Det är inte ens en månadslön för ett års hyra!
+ Läget - 5 minuter till jobbet och centrum, 1 minut till Sofies nya lägenhet!
+ Lagom stort rum för allt jag behöver som "singeltjej" (säng, soffa, tv, garderob, hylla)
+ Badkar
+ Trägolv i rummet

Nackdelarna
- Kokvrå på 1 kvadratmeter - åh, jag vill ha ett riktigt kök!
- 24 kvadrat - jag som gillar att ha gäster...
- Gammalt badrum och gammal köksutrustning
- Första våningen

Problemet är att jag inte har tillräckligt med poäng, som Sofie, för att få de större centrala ettorna på Stångåstaden. Men behöver jag verkligen det? Eller räcker det med ett ok rum tills jag flyttar till USA? Vad tycker ni? 






No comments: