2011-10-14

Paris, mon amour!

En av mina favoritstäder i världen. Om jag inte planerade att flytta till USA inom snar framtid, hade jag nog försökt bo i Paris några år bara för att träna på franskan, klä mig franska designerkläder,  käka foie gras och dricka gott vin... Har varit i Paris 4 gånger hittills, mest korta visiter typ en vecka här och där med familjen och några få dagar med A när han var i Europa i januari. Så ni kanske förstår varför jag inte är eld och lågor? Men det ska bli galet kul att visa Sofie runt och träffa Elena så klart. Här är några Paris-bilder från den senaste visiten: 

Alla bilder tagna av mig.

Sacre Coeur de Montmartre ("Det heliga hjärtat av Montmartre") 

Den fantastiska utsikten över Paris från Sacre Coeur

Det ökända Moulin Rouge

Detalj från Notre Dam

Muséet Le Louvre (som vi missade sist!) 
Vi på bron Pont Alexandre framför Eiffeltornet


Det ack så omoraliska men ack så goda foie gras - gåslever
Et biensûr, le Tour Eiffel! (Och så klart, Eiffeltornet!)

No comments: