2011-10-23

Sofies överraskning

Jag och Sandra har smusslat i några dagar med en överraskning till Sofie på festen. Det hemliga uppdraget jag hade i torsdags var att sätta mig ner med Sandra och komma på en liten specialskriven sång till Sofie. Sofie blev så glad! Hon såg nästan tårögd ut och ska rama in sångtexten. Vi enades om melodin Jag vill vara din, Margareta och hittade denna karaokeversion på Youtube. Och efter fyra hårda timmar lyckades vi skriva ner denna låt:




Jag vill vara din, Sofiepropp

Melodi: Jag vill vara din, Margareta

Idag är det hennes dag, det är kalas!
Flickan som vi sjunger om, hon ser ni där!
Vi har känt henne så länge vi kan minnas

Refräng: Sofie fyller år, det vill vi fira
25 år, drick mer bira!
Söt och snäll hon är, som vi håller kär
Och hon är lång som en flaggstång
Ibland kan hon förvirrad låta
Men hon gör ju pojkarna kåta
Ikväll ska hon ha kul, jättejättekul
Med allaaa oss

Oktober har varit din, på alla vis
Resa, jobb, lägenhet och en lapdance!
Vi hoppas du och Kojo får en härlig kväll…

Ref: Sofie fyller år, det vill vi fira
25 år, drick mer bira!
Söt och snäll hon är, som vi håller kär
Och hon är lång som en flaggstång
Ibland kan hon förvirrad låta
Men hon gör ju pojkarna kåta
Ikväll ska hon ha kul, jättejättekul
Med allaaa oss

Det gjorde vi bra, gumman! Får börja planera inför nästa år snart, haha! 

No comments: