2011-10-10

Really bad day

Jag har haft en riktigt, riktigt dålig dag idag. En. Riktigt. Dålig. Dag. Jag överdriver inte. Det var om möjligt en av de värsta dagarna på länge. Jag fick reda på en riktigt jobbig jobb-relaterad nyhet. Jag blev helt dyblöt av regn när jag cyklade från lunchen tillbaks till jobbet. Jag kom på att jag glömt mina hemmanycklar kvar på jobbet när jag låst och larmat och stod vid cykeln.

Eftersom jag skriver detta är jag, trots mina suicidala tankar, fortfarande vid liv. Allt ordnar sig. Jag är torr och hemma nu. Men jag måste verkligen skärpa mig. Jag kan inte gå runt och vara ett förvirrat, försenat, kaotiskt vrak på jobbet längre. Jag är ju legitimerad, läkemedelansvarig apotekare. Ni lycklig studenter, ta vara på den tiden då ni får vara helt oansvariga och leva livet utan att det påverkar någon. För när ni börjar jobba sedan, så är det kört. Kört.

Usch, idag mår jag inte bra. Hoppas ni förstår att det inte blir så mycket bloggande idag.

2 comments:

Lisa said...

Imorgon blir det bättre :)

kram och puss

Naffe said...

Tack sötis!