2011-10-11

Mycket nu

Ursäkta att jag bara deppar och gnäller om mitt jobb just nu. Det är helt enkelt för mycket just nu, förstår ni. 

Bytet av datorsystemet har medfört mycket nya problem som har skapat mycket mer stress och frustration för alla på vårt apotek. Jag är ansvarig för ganska mycket på jobbet och just nu känns det lite överväldigande. Det är dels mitt eget fel som tackar ja till allt och dels att jag kanske inte riktigt har den erfarenhet att hantera alla stressiga situationer och alla extra moment som uppstått just nu. Även om jag vet att jag är en duktig apotekare så känner jag mig ganska färsk när det kommer till att hantera stress. Jag är ju precis klar med praktiken och har bara jobbat "på riktigt" sedan september, alltså i ungefär en månad. Under min praktiktid har jag varit bortskämd med ett väl fungerande och erfaret apotek och de lugna arbetsdagar på sommaren. Jag är inte alls van vid datorkaos och 20 minuters kö, vilket är kanske vardagsmat på andra apotek. Stressen gör mig slarvig och ouppmärksam vilket bara leder till fel och ännu mer stress. En ond cirkel, helt enkelt.

Så just nu är mitt självförtroende i botten, som ni kanske förstår. Men det ordnar sig. Nu ska jag ta en varm lång dusch och sedan gå och lägga mig. Har varit uppe sedan klockan 5 imorse...

Tack för att ni finns.

No comments: