2009-12-10

Myrattack!

Fy sjutton, vad äckligt! Hade glömt en chipspåse i ett hörn av rummet och det orskade en fullkomlig översvämning av äckliga myror på hela mitt golv och rum. Har sprayat, dödat, mosat, torkat och sopat bort alla nu. Typ alla. De äckliga jävlarna smiter ju undan och dör aldrig. Äckligt. Min uncle blev inte alls förvånad. Han bara tittade på sin niece som hade myror krypandes ur öronen och suckade "Jaa, lämna inte mat på rummet...". Tydligen är det vanligt med myror inomhus på vintern, då de söker sig in mot värmen och mat. Vill bara hem nu... Åh, jag är bara så så trött på att allt händer mig! Det är som om karma tycker att jag är för lycklig och måste straffa mig lite. Äckliga jävla myror!


Äcklig jävel.

Jag förundras fortfarande över amerikanska tjejers fascination för mitt utseende. Blev nyss utnämnt till "hottie" på någon tjejs facebookgrej. Töntigt, ja. Men många amerikanska tjejer har faktiskt uttryckt sin beundran för mitt utseende. Varför? Det finns tusentals snygga asiatskor här! Jag ser knappast ovanlig ut. Jag klär mig kanske lite mer europeiskt och sminkar mig definitivt mindre... Idag såg jag ut som en hemlös dock. En välklädd hemlös dock. DKNY-Kappa, Acne-jeans, Ralph Lauren-tröja, Fred Perry-skor och VS-underkläder... Så mycket brand names och ändå såg jag ut som en hemlös. Bra stil!


Jag är alltså The Hottie. Hon kanske menade att jag ser ut som en het kille?

Idag kontaktade Holländaren mig (viktigt att poängtera att han kontaktade mig) på facebook. 2 minuter efter att jag och lilla L pratade om honom. Läskigt! Han insinuerade att jag skulle komma till San Francisco på nyår, för han skulle vara där med några vänner. Väldigt lockande, men har ingen att åka med! Tänker inte dyka upp själv och hänga honom i röven som ett fån.

No comments: