2009-12-30

Nyårslista 2009 - Uno

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Något som jag är extra stolt över är mina val att utmana mig själv. Jag engagerade mig i nationslivet, jag sökte och accepterades till utlandsstudier, jag vågade äntligen vara ensam efter 2,5 års förhållande... Några bland många nya saker jag gjort.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nope.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nja, vänners vänner.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, men flera är döende.
5. Vilka länder besökte du? Taiwan, Kina (Hong Kong, Macau), Grekland (Kreta) och USA.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Lite mer sömn kanske? Äsch, sova kan jag göra när jag dör! Kanske min vältränade kropp.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 8 augusti - lämnade min familj och mitt gamla jag på Arlanda för att åka till USA.
8. Vad var din största framgång 2009? Allt som kom med att jag vågade tro på mig själv och ta steget och göra det jag ville göra. Äntligen!
9. Största misstaget? Alla dumma misstag med bilen. Att tro att mitt liv är perfekt. Karma is a bitch.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, hela tiden. Jag kanske har någon immunsuppressiv sjukdom?
11. Bästa köpet? Min DKNY-kappa. Fast den var ju en gåva. Ok, då måste jag säga: mina biljetter till alla mina resor. Och min nya Canon IXUS100is.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor...
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina underbar vänner!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hotel Room Service - Pitbull, Sexy Bitch - David Guetta feat. Akon, Infinity - Guru Josh Project. Bara festlåtar...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare trots mycket sorgliga nyheter.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Spenderat mer tid med min familj. Sovit mer också...
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Prokrastinerat.
18. Hur tillbringar du julen? Med min gudmors familj i San Jose.
19. Blev du kär i år? Nej, men jag var.
20. Favoritprogram på TV? Gossip Girl, duh.

21. Bästa boken du läste i år? Läste alldeles för få böcker i år. Får väl instämma med alla fjortisar och säga Twilight-böckerna.
22. Största musikaliska upptäckten? Leonard Cohen, jag vet jag är lite seg.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Pengar och tårta från familjen och en födelsedagsmiddag på Il Forno i Uppsala med exet.
25. Något du önskade dig men inte fick? Sex och en hejdundrande fest.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Käkade romantisk middag på Il Forno A Legna i Uppsala.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om min familj inte hade varit så kaotisk...
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Experimenterande! Gick från basic wardrobe och preppy till lite mer rockigt och avslappnat. Mycket nya märkeskläder också.
29. Vad fick dig att må bra? Min mamma, mina älskade vänner över hela världen, alla utekvällar i Uppsala och Sac, köra bil, vietnamesisk mat i mängder i Sac...
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Chuck Bass. Lätt.
31. Vem saknade du? Min familj, speciellt mamma.
32. De bästa nya människorna du träffade? Lena, mina exchange students-vänner, mina amerikanska vänner, min gudmors familj, min moster... Många nya fina vänner!

2 comments:

Robbis said...

Love you gumman!! <3 du får fortsätta våra galenskaper utan mig nästa semester!! Go go go!! Hotel motel... :p

Naffe said...

Love u too, Robbis! :)