2009-12-25

Julafton 2009

Julafton 2009 började med barnagråt och slutade med barnagråt! Det har sannerligen varit en spännande julafton, helt olik mina traditionella med min lilla familj. Min gudmor har 3 underbara men högljudda små flickor och är som min privata lilla fanclub som låter som en hönsgård var jag än går. Oavsett om jag går på toaletten eller går och lägger mig. Ni som känner mig vet att jag är relativt barnvänlig men ibland behöver jag min me-time. De ska alltid hålla hand, leka med min laptop eller stirra på mig med hänförd blick och säga "You're so beautiful!".


Mina tre små änglar!

Min gudmor, hennes man och hennes gigantiska familj med "mostrar" och "morbröder" är jätterara och nyfikna på mig och Sverige. De var alla nära vän med min mor och hennes familj i Vietnam. Denna julafton har jag fått känna på hur det är att käka julmiddag med mer än 20 personer... Kaos. Har mest bara skjutsats runt och hälsat på "släktingar" idag. Tog en långpromenad med småtjejerna, käkat vårullar, testat koagulerat getblod med getinälvor (rekommenderas ej för svagmagade) och varit på vietnamesisk julmässa. Fick nästan tårar i ögonen för att det var så fint och för att jag saknade min familj... Sedan tog vi en sväng till San Joses årliga Christmas in the Park. Galet många fina julgranar!

Julspel i vietnamesiska kyrkan



Christmas in the Park med min gudmors familj.

San Jose's Museum of Modern Art

No comments: