2009-12-25

Tomt

Ligger i sängen och fryser inte för en gångs skull. Kan bero på mina 3 täcken. Jag känner mig lite tom. Fått så mycket intryck på så kort tid av alla nya människor och nya platser så jag är lite avtrubbad och utmattad av min artiga fasad. Har dessutom fått besked om att föräldrarna ska gå skilda vägar. Olyckligt men väntat. Önskar jag kunde vara med dem nu, men det är inget jag kan göra åt saken.

Idag har jag träffat fler "släktingar" här i SJ och varit på ett vietnamesiskt mall. Det var galet. Vietnameser överallt. Man behöver inte kunna engelska för att klara sig i den här staden... Efter en lite seg men solig dag var det dags för släktmiddag och julklappsöppnande. Galet. 8 ungar i åldrarna 1-10 sprang runt, skrek, bråkade och skrattade. Tinnitus och spänningshuvudvärk! Sedan blev det en 20+ personersmiddag igen. Trevligt och lite kaotiskt. Tycker väldigt mycket om min gudmors familj och släkt. Och inget getblod idag i alla fall.


Min gudmor med min "morbrors" supergulliga son


Några av kidsen med deras mor- och farföräldrar


Min juldagsmiddag


Dags för julklappar!


Min julklapp från lilla Kim.

Klockan är 1 och jag ska sova. Alla i Sverige är väl bakis från juldagsfestande nu? Mysigt.

2 comments:

Alma Kirlic said...

Guuuu vilken söt flagga du har fått. God jul på dig Naffe. Kram

Naffe said...

Ja, den är jag lite extra stolt över! :) God fortsättning och kram på dig min kära