2013-10-21

Fin helg...

Har haft en väldigt bra helg familj och vänner. På lördagen köpte vi min bröllopsklänning, fyndade på IKEA och hängde med min kusin och hans fästmö. På söndagen blev det brunch i Davis med Divesh, vår gamle roomie. Vi åkte även till Fairfield och hälsade på Anthonys mamma en stund. 

Vi åkte även till militärsjukhuset i Fairfield och hälsade på Anthonys morfar, Edward. Han har blivit diagnostiserad med lungcancer och opererades förra veckan. Det är tufft för Anthonys mamma och hennes familj just nu. Men det var fint att träffa honom en stund. Även om han är 75 år så verkar han pigg och glad och han får ju den bästa vården. Vi håller tummarna för att det går bra.

Hoppas ni haft en bra helg! Så här har min helg sett ut! 

I lördags kväll kom min kusin Edison och hans fästmö Rose förbi. Vi drack rosé, whiskey och pratade om livet och kärleken i nästan 4 timmar. Anthony blev så full efteråt, eftersom vi typ aldrig dricker längre, haha...

På söndagsmorgonen åkte vi, lite bakis, till Davis som är en gullig college town och påminner mig om Uppsala. Där käkade vi brunch (kolla in min goda Bacon Eggs Benedict!) med...

... denna fina kille, Divesh! Vi bjöd honom på brunch som en sen födelsedagspresent! Divesh är som ni kanske vet vår gamle roomie, men nu bor han i Davis där han jobbar.

Bottomless mimosas! Apelsinjuice med mousserande vin - serveras med oändligt antal påfyllningar...

Sedan åkte vi till Fairfield och hälsade på A's fina mamma och hennes valpar!

Anthony softar med valparnas pappa Mikey i svärmors uterum!

Anthony tog mig till ett litet ställe i Fairfield där de hade supergoda kycklingtacos!

No comments: