2013-10-02

FRISKFÖRKLARAD!

Käkade lunch och Facetimeade med mamma och pappa idag. Vi pratade om allt möjligt och plötsligt säger mamma: "Vet du vad? Jag är friskförklarad!". Jag blir bara så paff och svarar "Friskförklarad från vad?".

Kan ni fatta?! Jag fattar fortfarande inte. Jag har suttit non-stop i samtal med Anthony, hans mamma, Sofie, Erica, Lena, till och med min kära kollega från apoteket, Monica! Alla är bara så glada för vår skull och jag är fortfarande så paff att jag inte vet hur jag ska känna.

Tydligen är mamma helt cancerfri just nu och den där "tråkigheten" i lungan som dem hittade, var orsakad av någon infektion. De har gjort en CT-scanning av lungan och de hittade ingen cancer. De ska fortfarande fortsätta med 25 dagars strålning, men det är i förebyggande syfte.

Efter 6 månaders cellgift och en massiv operation är alltså min älskade mamma friskförklarad. Vad hon har kämpat och lidit, min starka mamma. Hon är verkligen min största förebild och jag är så stolt över henne!

Ni som vill kan läsa om vår kamp mot cancern här eller klicka på cancer i "Read more about".

Fina mamma!

No comments: