2013-10-22

Jag har fått ett internship!

Åh, jag borde egentligen jobba, men jag är bara så upphetsad och glad! Jag blev precis uppringd av Satinder, Walgreens pharmacy district manager, som intervjuade mig för några veckor sedan. Han bad mig gå in och fylla in en enkät på Walgreens hemsida och sedan ringa honom när jag var klar. Lite kryptiskt, men sagt och gjort. När jag var klar och ringde honom meddelade han att han skickat mig ett erbjudande på mailen - jag får ett internship på ett Walgreens-apotek i Lincoln! Lincoln ligger ungefär 30 minuter med bil vårt hem, fantastiskt!

På intervjun sade han att det fanns risk för att jag kunde bli "floating" och åka till flera apotek och jobba ihop mina timmar. Men i och med att han skickar mig till ett apotek lite längre bort, får jag vara på ett och samma apotek hela min internship! Han lade även till att apotekschefen där är väldigt bra. Jag är så lyckligt lottad!

Min kusins fru känner Satinder, så hon ringde honom för någon vecka sedan och försökte övertyga honom att anställa mig. Då sade han att jag verkade smart, svarade bra på hans frågor och att de väntade på lite pappersarbete så skulle de försöka hjälpa mig bäst dem kunde. Kontakter betyder allt!

Iiiiih, jag kan inte fatta! Jag ska åka in till apoteket i morgon och träffa apotekschefen och butikschefen. Sedan måste dem göra en background check och drug test. Men om allt går som det ska, kan jag börja på måndag! Är lite osäker, eftersom mitt work permit och internship license inte har kommit ännu, men får höra med dem...

Jag är en lyckligt lottad tjej!

No comments: