2013-10-26

Pust och stön

Hallå vänner, hoppas ni har en bra helg. På förmiddagen var jag och A på Family Planning i katolska kyrkan. Mina föräldrar vill så gärna att vi får vårt äktenskap välsignat av katolska kyrkan, så vi måste gå en fyra timmars Family Planning-kurs, tre två timmars Marriage Preparation-lektioner och ha ett möte med prästen. Jag måste dessutom konfirmera mig. Allt detta för en 20 minuters ceremoni för att få vår välsignelse. Pust och stön, men det är det minsta jag kan göra för mina föräldrar som gett mig allt.

Anthony är ateist och ännu mindre entusiastisk än mig, men han gör det för min och mina föräldrars skull. Jag är så tacksam. Kärlek handlar verkligen inte bara om gåvor, mys och praktiska ting. Det handlar också om att självuppoffring. Jag tror inte jag fattat detta förut. Anthony gör verkligen allt för mig och jag gör allt för honom. Det finns ingen jag litar på och älskar så mycket som Anthony.

Thank you, love.

No comments: