2013-10-01

Driver license - check!

Jag är en glad tjej idag för jag har tagit körkort! Jag var så nervös, fast jag gjort det förut! När jag var student här tog jag körkortet, gjorde provet, körde upp och hela faderullan. Men då hade jag inget personnummer så jag fick aldrig själva kortet, så mitt preliminära körkort gick ut. Nu ska jag äntligen snart få det riktiga körkortet i handen!

Uppkörningen gick ok. Jag var väldigt nervös när jag satt och väntade på inspektören. Det kom ut en stor, afroamerikansk dam i leopardtajts och glittriga, röda naglar. Hon stirrade lite på mig och jag log och sade hej eftersom jag trodde det var en annan som skulle köra upp... Men det var inspektören! Hon bad mig göra säkerhetskontroll på bilen och det var lite osäkert eftersom jag var så nervös. När hon äntligen satte sig i bilen och bad mig starta den, så antog jag att det måste ha gått bra. Sedan klagade hon på att AC:n var för kall, så jag fick stänga av den och svettas resten av uppkörningen. Fick köra lite i ett bostadsområde, byta filer, svänga höger, vänster, backa rakt vid en trottoar. Man fick ha 0 allvarliga fel och 15 småfel och jag hade 7 småfel. Puh! Jag klarade mig i alla fall! Yay!

Kom hem, öppnade massa brev adresserade till mig (känns bra!) och mötte sedan Pauline (Anthonys väns fru) för lunch! Trodde vi skulle luncha lite snabbt, men vi babblade på från kl 13 till kl 17, då hon åkte hem. Pauline är från Kanada och hon träffade sin man Brandon i Las Vegas och flyttade hit för något år sedan! Så hon vet vad jag går igenom just nu. Vi hade mycket att prata om i alla fall!

Nervös tjej som väntar på inspektören vid DMV

Kom hem till massa post: fick bekräftelse på att våra immigration papper är under behandling, fick avtalet från Läkemedelsakademin, svar från Data Bank (så jag kan fixa min internship license) och ett tackkort från vårt wedding venue! 

Jag och Pauline käkade lunch på Pork Belly Grub Shack - gott! Här ser ni pork belly tacos, pork belly banh mi (vietnamesiska mackor) och pork belly rice bowls! 

No comments: