2013-10-18

Freaky Friday

I morse gick jag upp kl 8! Vem är jag och vad har jag gjort med sjusovar-Naffe? Ja... Käkade frukost, fixade och städade lite, dammsög hela huset och begav mig sedan ut på en snabb 3 km springtur. Hann inte mer idag eftersom jag var iväg och tog mina fingeravtryck för visumets skull. Det är sista steget för min "Adjustment of Status", så förhoppningsvis får jag mitt Work Permit (arbetstillstånd) och Green Card snart på posten snart!

Efter jag tog mina fingeravtryck åkte jag till en outlet i downtown Sac som var fylld med brudklänningar till halva priset. Som ni märker så kollar jag gärna in outlets här först, de har så många här. Annars kostar de flesta brudklänningar minst 10.000 kr och har ingen lust att lägga så mycket pengar på en klänning som jag bara ska ha en dag... Hittade många fina, men dem måste alla sys in. Tog bilder på ett gäng i alla fall så jag kan sova på saken. Skulle vara himla skönt att ha klänningen fixad och köpt! Ett problem ur världen! Håller även på att maila ett gäng fotografer och se om vi kan träffa några.

Nu ska jag försöka jobba någon timme innan A kommer hem från jobbet. Önskar er alla en trevlig helg!

 
Hösten närmar sig... Även om det är 28-gradigt på dagen så sjunker temperaturerna till 8 grader på nätterna och då börjar löven falla...

Vi fick ett lime och ett citron-träd från A's mamma!

Har även köpt två orkidéer som ska få krukor och ställas på lämpligt ställe...

Vi har även fått ett gäng Svarovski-kristall-figurer från A's barndom! 
Så fina! Ni ska få se några exempel senare!

No comments: