2010-07-18

Bergamo, Italien 23-26 augusti

Sista veckan i augusti ska jag, mamma och syrran till Italien! Vi tar Ryanair till Bergamo som ligger 40 minuter från Milano. Vi ska njuta av Bergamo som är en fantastisk vacker stad och av alla italienska delikatesser... Tack och lov att jag bara är där 3 dagar, annars hade jag blivit fet(-are). Åh, jag längtar! Hoppas vi kan ta en tur till Milano också och se Il Doumo Här nedan kan ni se bilder av Bergamo.


Bergamo består av "gamla stan" som ligger på en höjd och den nyare stadsdelen som ligger i en dal.

Har läst att solnedgångarna kommer att vara fantastiska.


Ni anar väl hur mycket bilder jag kommer att ta?


Här kommer vi att bo på 4-stjärniga Cristallo Palace, som ligger 20 min gångavstånd från stan.


Frukostbuffén på terassen är tydligen magnifik.


Älskar hotellsängar...


Hoppas vi tar tåget till Milano så jag får se domkyrkan Il Duomo! Har hört att den är magnifik. Älskar arkitektur!

1 comment:

Sanna said...

Vad fint det ser ut!