2010-07-16

Jajjemänsan

Kom nyss hem från jobbet. Jobbade alltså idag 8-14.30 och sedan 16.45-21.00. Jajjemänsan. Ja, jag har börjat säga "jajjemänsan"... Kunderna som ringer bor ju majoriteten på västkusten, vilket då har lett till att undertecknad nu bräcker västkustiska uttryck på en schizofren östgötsk-göteborsk dialekt. Varken coolt eller sexigt. Men snart flyttar jag tillbaks till Uppsala och då får det banne mig bli fason på dialekten igen! Det blir att flytta in hos min Oppa, som bor på gågatan i Uppsala (!!!), någon gång i början av september.

Det är fredagskväll. Syrran har bjudit med mig på några fester. Men här sitter vi. Jag framför datorn och hon framför Playstationen. Vi må se ut som två exotiska asiatiska strippor ibland men innerst inne är vi två glasögonprydda nördar. Mysigt.

1 comment:

Sanna said...

Jag sitter och irriterar mig på att jag tar efter dialekten på den som ringer :P. Speciellt jobbigt tycker jag ändå att det är med de norska som ringer. Helt plötsligt sitter man där och lägger in norska ord på östgötska...