2010-07-14

Irriterad

Åh, den här sommarhettan håller på att ta kol på mig. Som en kompis i USA sa "hellre 45 grader med AC än 35 grader utan AC". Min minililla bordfläkt känns ju knappt av! Argh. Jag kan torka svetten från ansiktet och bilda en pöl i mitt lakan. Kom kyla och regn så man kan vara stylish igen. I den här värmen är det bh-löst, ofräscht och call girl-kläder som gäller. Fiiii fan. Jag blir så lättirriterad när jag är svettig och ful. Sorry.

Idag lärde jag känna en jobbarkompis lite bättre. Vi var på promenad på vår 30-minuters lunchrast och pratade om allt mellan himmel och jord inklusive Littorin-affären. Trevligt! Inte lika trevligt när han kom fram efter jobbet och frågade om jag ville ta en fika dock... Varför ska alla killar ta ett vänligt leende som att man är intresserad av dem?!

2 comments:

Sanna said...

Det bästa med jobbet är ju att det är luftkonditionering inomhus :D.

Naffe said...

Haha, det enda som gör jobbet uthärdligt! ;)