2010-07-13

Sommarnätter

Denna olidliga hetta. Regnet som kom förut var som min kära mor uttryckte det "en piss i öknen". Ligger på sängen i enbart trosor och låter den lilla bordsfläkten snurra sina varma vindar över mig. Känner svettpärlorna vid hårfästet. Brunt eller svart hår? Edith Piaf ylar från min Spotify att hon inte ångrar något. Ah, en het sommarnatt utan något att göra. Jag njuter. Man kanske ska borsta tänderna? Kanske. Mitt rums golv är en katastrof. Min mor måste kliva över högar av kläder, väskor och böcker för att vattna sina blommor. Dragonball-böcker överallt. Vilken nörd jag är. Man kanske borde städa? Så många borden. Borde få en spark i häcken av någon så jag sätter igång med mitt liv. Det enda jag gör nu är att äta gott, jobba och sova för lite. Borde vara lite mer produktiv. Detta prestationssamhälle. Men det är ju sommarlov. Tar inte hela Europa semester under sommarmånaderna? Om inte vårdcentralen eller lokala thairestaurangen är öppen, varför ska jag då vara... öppen? Borde ta tag i exjobbet. Ska maila imorgon! Jag saknar USA. Jag saknar min pojkvän. Hur ska detta gå? Hur länge orkar DU vänta på en ung, galen asiattjej som bor i Europa? Hur länge orkar jag gå utan hans kyssar? Åh, sugen jag blev på bubble tea. Ska uploada lite bilder på Fejjan. Åh, det är ofattbart vad mycket jag har gått upp i vikt sedan jag kom hem. Jag saknar mina vänner i hela Sverige och världen som jag inte kan springa över och krama eller ta fika med på stan. Saknar er. Tänkte att ni ska få höra lite hur mina tankegångar går en het tisdagskväll som denna. Ursäkta om jag gjorde er yr. Nu ylar Andrea Bocelli att det är dags att ta farväl. Con te partiro. Non, je ne regrette rien!

1 comment:

Erica aka sweden said...

Tiiiime toooooooo sayyy gooodbyye! JAG DÖÖÖÖR ;) Love you my bff