2011-06-13

After work med tjejerna

Vilken underbar och jobbig dag jag haft! Jobbet gick bara bra som vanligt med mycket skratt och jag fick till och med prata lite franska med en kund. Min lilla redovisning om USAs apotekssystem var uppskattat, speciellt eftersom det fanns jordgubbsvin, jordgubbar och jordnötter! Väldigt amerikanskt, bra jobbat Monica! Sedan begav vi oss till Olympia där Jocke hade ordnat med ett fint dukat bord med flagga och rosor ute. Alla beställde in tapas och njöt av maten och gott rödvin. Utom jag.

Typiskt nog fick jag något slags magkatarrsanfall mitt i allt och mådde jätteilla och hade sjukt ont i magen... Ville inte att det skulle vara för uppenbart så jag höll masken. Men jag höll på att dö, trots 1 Ranitidin och 2 Rennie... Tryckte i mig lite tapas i alla fall. Trots smärtan så var kvällen en succé och vi fick fira vår nya chef, min handledare Elisabeth riktigt ordentligt!

Från vänster: våra underbara tekniker Kerstin, Monica (så go tjej!), Kicki, Anette och min fina handledare och nya chef Elisabeth.

Mr Tightass var förstås kvällens servitör och en fantastisk sådan! Här kommer han med en sprakande efterrätt till Elisabeth, som en överraskning! Världens bäste Jocke!

1 comment:

Erica aka sweden said...

Men stackars mage :( :( :( Den säger ifrån.. Körde du en kur? Är den helt bra nu?