2011-06-15

Par

Då menar jag par som i kärlekspar. Jag är så sjukt trött på er par. Seriöst. Jag älskar att mina vänner har fina pojkvänner/flickvänner som älskar er och tar hand om er. Men herregud. Kan ni någonsin göra något själva? Ok, ni ska på fest och han/hon är eran +1. Fine. Ok, du ska träffa kompisar som han också känner. Fine. Men att alltid släpa runt sin respektive som en handväska är ju bara pinsamt. Såg en bild på Facebook, kolla in den här:

Jag äger inte denna fina bild. Den är lånad från Facebook för detta skämtsamma inlägg och kan tas bort på begäran.

En massa tjejer som har en mysig grillkväll. Och så står det en stackars sate till kille längs till höger i vänstra gänget och bara ser malplacerad ut. Varför lät inte bara tjejen killen stanna hemma, spela datorspel och pilla sig i naveln?

Och så läste jag detta idag i en diskussion om vilka som kommer till bröllopet som mitt gymnasiegäng är bjudet till: "Hej! Jag tror inte jag kommer på bröllopet tyvärr, får inte med mig XXX på tältboende så vet inte riktigt hur jag ska göra. Men lutar nog åt att jag inte kommer". Den här tjejen är förvisso inte en nära vän till bruden, men om hon inte vill gå är det väl bara att säga det istället för att skylla på pojkvännen? Annars fattar jag inte varför hon inte bara kan åka själv?

När slutade vi göra saker själva? När förlorade vi vår självständighet? Måste man följa med sin partner överallt? Är det alltid 2 eller 0 på RSVP:n? OMG people, get a life (without your partner!)!

Nu tänker ni säkert: lätt för dig att säga, som har pojkvän men inte kan ta med honom. Nej, om ni någonsin ser A på en bild som ovan, så får ni bitchslapa mig. Han ska få göra vad han vill! Vill han följa med, så självklart! Vill han sitta hemma och spela datorspel och jag gärna vill gå, så självklart går jag! Vive l'independance, som de säger i Frankrike!

No comments: