2011-06-10

We used to be the luminary ones

Ja, ni kanske undrar varför jag sitter på mitt rum och bloggar hysteriskt en ljummen fredagskväll som denna. Jag är lite trött. Mer mentalt än fysiskt. Jag är så galet övertrevlig och Fröken Duktig på jobbet att det gör mig helt utmattad på helgerna. Spontana kommentarer som "tack för vänligheten", "jättebra service" och "du har ju humor" öser över mig titt som tätt (oj, det lät ego, men det är sant). Kollegorna tycker att jag är fantastisk med gamla människor och utländska kunder/turister (eller så säger de bara så, så att jag jobbar hårdare). Det motiverar ju mig att göra ett ännu bättre jobb för mina kunder, men det gör mig helt slut i slutet av dagen...

Min vän från Uppsala, Alex undrade om jag vill ta en fredagsöl. Sofie, som jag inte setts på mer än en vecka, tyckte vi skulle köpa en påse godis och sätta oss och snacka skit hemma hos mig (som vi gjort sedan vi gick i sexan). Men det blev Naffe-time istället. Naffe, Rebecca och Fiona. Har lyssnat på den svenska dj-duon Rebecca & Fiona hela kvällen. Eller de har ju bara gjort två låtar, så de har gått på repeat. Snygga tjejer, bra musik. Lyssna på deras Luminary ones och Bullets. Nu! De var faktiskt på NH's Måndagklubben i Linkan för några veckor sedan, men orkade inte trängas med massa 18-åringar på en måndag för att se dem.

Hipsters...

No comments: