2013-05-17

Fredag!

Ah, där gick mina joggingplaner i stöpet. Efter jobbet hade jag tänkt cykla hem, käka en lätt middag och bege mig ut och springa. Men när Kojo frågade om jag ville med på afterwork och jag såg solen skina på uteserveringarna tog Njutar-Naffe över Disciplin-Naffe. Tja, det är väl ok, cyklar ju i alla fall en mil varje dag. 

Jag mötte upp Kojo, Johan och deras vän Dag på New York Legends. Helt sjukt mycket folk på stan! Vi tog varsin hamburgare (och upptäckte en mögelprick på mitt hamburgarebröd...) och njöt av det ljumma vädret och alla sommarklädda, glada människor som promenerade förbi. Trodde Sofie och Sandra skulle komma, men jag blev ensam tjej. Ok för mig, jag gillar att umgås med killar. Har alltid haft lättare att prata med killar än med tjejer. Undrar hur det kommer sig?

Kom hem till dåliga nyheter och jag bara undrar hur länge jag ska stå ut med att se på hur alla bara kämpar för samma människa som inte fattar ett skit. Jag vill bara flytta iväg ifrån detta. Hellre att jag inte ser det och lever mitt eget liv, än att jag måste se det varje dag, må dåligt och bara knipa käft. Seriöst, jag är så trött på det här. Hur mycket ska man behöva offra och lida för en annan människa? Är det karma? Well, guess what? Karmakontot har tagit slut. Skulden var betald för längesedan. Jag tycker man ska acceptera att en person aldrig kommer att förändras och gå vidare. Hatar att kämpa för något otacksamt och lönlöst.

Nu ska jag kolla på film i min ensamhet och sedan sova. Trött. I morgon blir det jobb 10-14 och sedan gymmet. Min tillflyktsort. 

Solnedgång över de blommande träden och en liten halvmåne i högra hörnet!

Johan njöt av sin mojito (ser inte ut så på bilden) och Kojo käkade hamburgaren i knät.

Solen var ännu inte nere när jag cyklade hem vid kl 21, fantastiskt!

No comments: