2013-05-09

Yeah!

Var som sagt ledig idag och tänkte gymma med Sofie. Men jag vaknade inte förrän typ kl 11 och hon skulle jobba på eftermiddagen, så det blev inget. Vi får gymma i helgen istället! Så på eftermiddagen var jag ute och sprang en runda! Jag springer ju fortfarande otroligt långsamt, men jag försöker springa med jämna steg och andas jämnt. Det gick riktigt bra idag, kände mig stark och stannade inte en enda gång. Go Naffe! Ska försöka springa minst 2-3 gånger i veckan!

Vanligtvis brukar jag använda RunKeeper, en app på iPhone som har en GPS som mäter hur långt man springer osv, men idag provade jag Nike Running + och jag tror jag föredrar den. Den är på hela springpasset så att man kan kolla sina värden utan att behöva låsa upp skärmen osv. Och instruktörsrösten uppdaterar en på sina värden efter varje km istället för var 5:e minut. I like. Mycket bra app!

Mitt första mål är att springa 5 km under 30 min!
Sedan vill jag klara av att springa 1 mil!

Ny running-tröja från Nike! Färgen är mycket finare irl!

No comments: