2013-05-19

Mini-spa

Har haft en mini-spa-kväll. Har en massa prover jag fått på apoteket och andra ställen, som jag tog fram och använde. Tvättade håret med Redken Extreme Schampo, smörjt in hela mig i den kända Nuxe Huile Prodigieuse-oljan, provat min nya Vichy Aqualia Thermal Spa-nattkräm och avslutat med att spraya på mig lite Vichy Eau Thermal. Och jag har målat alla tio naglarna! Känner mig "pampered" (finns det något bra ord för detta på svenska?)!

Vad jag tyckte om proverna? Gillar Nuxe-oljan, huden känns len utan att kännas kladdig, men doften är lite väl tung för min smak. Schampot var skönt, doftade gott och tyngde inte ner håret. Men vi får se om håret känns mer "reparerat" efter några tvättar. Älskar ju Vichy Aqualia Thermal-ansiktskrämen så trodde att Spa Treatment-nattkrämen skulle göra underverk. Den var skön men upplever inget speciellt extra... Ansiktssprayen är kanon! Känns skön och spraya på under dagen eller bara ansiktet behöver sig lite extra fukt.

När man smörjer in sig och håller på, tittar man sig alltid kritiskt i spegeln. Man är verkligen sin värsta fiende. Jag är väl allmänt ganska nöjd med min kropp, även om den är kurvigare än jag önskar. Ska bara tajta till den lite till. Blev inte så mycket träning denna vecka. Tänkte åka till gymmet idag, men hann inte. Jag och syrran fikade lite med en barndomsvän till oss, som hade med sig bilder hon tog på Leons dop. Ni ska få se dem i morgon. I morgon ska jag och Sofie i alla fall pumpa lite på gymmet efter jobbet.

Nu sova.



2 comments:

Marie said...

En hudterapeut för ett annat apoteksmärke sa på senaste kvällsutbildningen att hennes bästa skönhetstips var att ta ett stort steg bort från spegeln, ingen tittar på dig så nära som du själv gör när du står där och försöker förbättra. Lite roligt tyckte jag:)

Naffe said...

Klokaste jag hört idag! Tack Marie! :)