2013-05-11

Leons dopdag!

Idag var Leons dopdag! Vi hade en ceremoni och i katolska kyrkan i Linköping. Jag är helt slut, det var lite kaotiskt, men det är tack och lov över. Jag var gudmor och lite av fika-ansvarig. Spindeln i nätet så att säga, så jag sprang runt som en iller hela dagen (i klackar från BCBG...) och fixade med fikat, dukning, kaffe, av-dukning, . Kan vara därför jag (fotonörden) inte har några bilder förutom en enda bild på tårtan, för då hade jag en sekund att pusta ut. Jag hann käka en pyttebit smörgåstårta, inte mer än så. När jag kom hem tog jag en 3 timmars tupplur, haha.

Men jag ska inte klaga! Det är en ära att vara Leons gudmor och jag är glad över att jag kan hjälpa mina föräldrar på en viktig dag när min mamma är så svag. Leon var så duktig! Han sov under hela ceremonin, även när prästen blötte hans huvud. Duktiga, söte Leon.

P.S. Fredag och idag har jag käkat 2 bitar bärtårta på jobbet, 2 portioner marängsviss och idag 1 bit doptårta. I morgon MÅSTE vi gymma, Sofie!

Leons fina doptårta, designad av min systers kompis som är konditor

Min outfit för dagen: klänning och örhängen H&M och pumps BCBG. Solbränna från Cali, hehe!

Älskar dem här örhängena, ni ska få en bättre bild! (Bilden tagen innan jag tuppade av i soffan!)

No comments: