2013-05-29

Jag klarade plogen!

På yogan igår klarade jag äntligen plogen. Det kändes så bra. Jag har alltid haft svårt att gå ner från ljuset till plogen eftersom det ger en liten känsla av tyngdlöshet och det känns som om jag tappar kontroll över mina ben. Så jag brukar bara gå ner halvvägs men inte nudda golvet med fötterna Men igår var jag fokuserad och lugn och plötsligt kände jag fötterna på golvet och det kändes så skönt i ryggen. Fantastiskt. Det kanske inte är en så stor bedrift för er erfarna yogis, men för mig var det ett stort steg. 

Har precis käkat lite middag efter en timmes bodypump. Det var tungt och svettigt (så varmt i salen!) idag och jag märkte jag var en av de få tjejerna på passet som lassade på ordentligt. Vad är det för mening att styrketräna om man lyfter vikter lättare än ens handväska..? Jaja, det är ju bra att dessa tjejer har tagit sig till gymmet i alla fall, cred till dem! Nej, nu har jag inga ursäkter längre. Alla födelsedagstårtor är avklarade och semestern är över. Tillbaks till lördagsgodiset och träning minst 3-4 gånger i veckan. Inga godsaker på vardagar alltså och jag får aldrig låta det gå mer än 2 dagar mellan varje träningspass. Ska försöka springa mer också, har verkligen fått mersmak för det. 

Plogen!

No comments: