2013-05-21

Hej vänner!

Jag är verkligen helt slut. Det är bara tisdag och jag är helt slut. Jobbade till kl 18, det var mycket att göra eftersom vi var bara tre som jobbade från kl 16 (bra planering som vanligt...). Det gick ok, men jag blir alltid lite sur på de ansvariga när kunder går för att de står och väntar för länge. Jag menar, med 2 andra apotek på samma torg, varför ska man behöva vänta på vårt apotek?

Efter jobbet var jag i alla fall på gymmet med Sofie och vi köttade tunga vikter och intensiv core-träning i ungefär en timme. Tungt och effektivt, det är vårt motto nu för tiden. Men vi börjar i alla fall se resultat och det peppar en ju att köra ännu tyngre. Gött!

När jag kom hem fick jag inte sätta min feta röv på soffan utan jag for över till syrran med Panodil-suppar till Leon. Stackarn fick sin 3 månadersvaccination igår och är lite febrig och hängig. Älskade lilla bebis. Jag och syrran badade honom och försökte peta i honom Panodil. Det gick sådär, så mamma fick assistera. Efteråt åt han ordentligt för första gången på dagen och mamma och jag fick åka hem. Käkade lite middag och nu sitter jag här helt utpumpad.

Det är tufft att ha en sjuk mamma, en liten bebis till brorson, ett heltidsjobb, ett träningsintresse och ett långdistansförhållande. Men då tänker jag: jag har i alla fall en underbar mamma, en söt brorson, ett jobb, en frisk kropp och någon som älskar mig så mycket att han vill gifta sig med mig. Då ser livet lite ljusare ut.

No comments: