2013-05-04

Keep me on the ground, even if you make me feel like I'm flying...

Var uppe till kl 5 i morse och skypeade med Anthony. Han hade haft en jobbig vecka på jobbet så jag ville muntra upp honom och dessutom saknade jag honom som en galning, annars brukar vi skypea på min lördagsmorgon. Vi började gå igenom våran bröllops-checklista. Lite spännande, men som den kontrollfreak jag är kan jag inte låta bli att bli orolig över massa grejer i förhand, till exempel att visumet inte ska bli klart i tid... Anyways, så hittade jag en bra Wedding Planning Checklist på Realsimple.com.
Så dessa punkter ska man försöka pricka av 16-9 månader före bröllopet:

  • Start a wedding folder or binder - yes, började tidigt med vår tumblr och har samlat bilder på vad jag kan ha som inspiration för vårt bröllop. 
  • Work out you budget - Anthony har sagt att han kan lägga 20-25 000 dollar (130-160 000 kr) och av min mamma ska vi få 50 000 kr som vår bröllopspresent (men vill inte riktigt ta emot dem). Svårt att bestämma en summa, men bra att ha något att börja med i alla fall.
  • Pick your wedding party - Anthony har bestämt sina 4 bestmen (4 kusiner och en bästa vän) och jag måste bestämma mig för mina 4 bridesmaids (har nästan bestämt alla).
  • Start the guest list - vi har bestämt att den 10 maj ska vi vara klara med våra separata gästlistor, sedan ska dessa kombineras och trimmas...
  • Hire a planner - får se om vi behöver det. Visst, det kommer att bli en gigantisk fest med många trådar att hålla i, men vi får se...
  • Reserve your date and venues - just nu har vi bestämt oss för någonstans i juni-augusti och något ställe nära Sacramento. Vi vill även ha ceremonin och festen utomhus. Men i och med att visumet inte är klart vågar vi inte boka något exakt datum eller ställe ännu. To be continued...
Vi vill gärna vara utomhus och kanske ha ett stort partytält
  • Book your officiant - vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska ha en katolsk präst eller inte.
  • Research photographers, bands, florists, and caterers - vår inofficiella fotograf kommer att vara min vän Riccardo (som jag hoppas kan ta bilder under bröllopet och även en "trash-the-dress"-session efteråt?), men jag vill ha en officiell så att min vän även kan njuta av festen som en gäst. Vi vet inte vad för slags musik eller mat vi vill ha. Jag föredrar att ha maten serverad till bordet, men buffé är förstås billigare och kan bli bra. Vi vill båda ha enkla men fina blomsterarrangemang med ljusa färger. 
A gillar detta arrangemang
  • Throw an engagement party if you wish - done, vi hade två till och med, haha!
Jag påminde även A om att hur stort, stressigt och jobbigt planeringen blir, måste han konstant påminna mig om att hålla mina fötter på jorden och komma ihåg att detta är VÅR dag och bara vi är lyckliga och glada på denna dag, så är vi nöjda. Han är underbar, min älskling.

No comments: