2013-05-02

Snart helg...

Cyklade till jobbet som en tok i morse med medvind, så de vanliga 5 kilometrarna tog bara 15 min. Hemvägen bestod av motvind och hungrig mage och tog 25 minuter. Vilken skillnad! Vill verkligen ut och springa i det fina vädret, men det är något fel på min ankel. Har gjort ont sedan Hawaii, hmm...

Jobbet gick bra idag. Det är så otroligt vilken skillnad det är på mitt humör nu efter och innan semestern. Jag är verkligen så mycket gladare och trevligare mot både kunder och kollegor nu. Innan semestern var det som hela mitt inre bara bubblade och kokade av ilska och hopplöshet. Tänk vad lite sol och kärlek kan göra! När ni känner att ni börjar bli för trötta och lättirriterade (tecken på utbrändhet), då är det dags för semester, mina vänner.

Nu är det bara att jobba fredagen, sedan är jag ledig lördag till måndag. Ska bli så skönt. Ska packa upp vår- och sommarkläder och packa ner vinterkläder i en väska att ta med till Sac (det blir faktiskt "vinter" där också!". Känns spännande att packa inför flytten! Sedan måste jag städa och se vad jag kan hjälpa mamma med. Blir en lugn helg.

På tal om lugna helger... Hör ni, mina vänner, som undrar när vi ska ut och supa och dansa, det kanske är dags att förstå att inte ett fiber i min kropp vill dansa och ha roligt när det är så här tufft hemma. Det jag behöver är att prata av mig, träna, mysa, umgås och bara vara. Ok?

Fina blommor som Jocke gav mig. Tog hem dem till mamma eftersom hon älskar blommor mer än livet. Tack vännen!

No comments: