2013-05-27

Måndagsseg

Jag kom hem klockan 19 idag efter jobbet. Jag kunde ha gått till gymmet efter jobbet idag. Jag kunde ha gått ut och sprungit ikväll (innan det började spöregna). Jag kunde ha struntat i att käka en bit av tårtresterna. Jag kunde ha skrivit ett argt inlägg om Husby-dramat och om bränderna i vårt bostadsområde. Jag kunde ha gått till Lambohovs centrum och hämtat ut mitt paket. Jag kunde tjatat på Anthony att skypea med mig.

I stället lade jag mig i sängen, med regnet smattrande mot fönstret, och satte på en romantisk komedi. Så. Jäkla. Skönt. I kväll blev det The Five-Year Engagement. Underhållande men lite mörk. Handlar om en kille (Jason Segal) som friar till en tjej (Emily Blunt) och man får följa dem från frieriet till bröllopet. Vägen är krokig och allt går inte enligt planerna. Tjejens jobb gör att de flyttar till kalla Michigan från soliga San Francisco. Skrattade när killen slog sig när han skrapade is från bilens rutor och kunde se framför mig hur Anthony skulle göra samma sak, haha. Nej, men det är en gullig film som är lite seg och deppig i mitten men får ett lyckligt slut (så klart, Hollywood!). Den får i alla fall NNN av NNNNN.


No comments: