2009-09-13

"Are you going to San Francisco?"

Orkar inte blogga egentligen. Jag har massa homeworks att göra och jag är sjukt trött efter att ha stupat i säng vid 05.35 i morse. San Francisco var precis så galet roligt och underbart som jag tänkt mig. Vi kom iväg ganska sent, så vi var inte där förrän runt tretiden på eftermiddagen. Dagen spenderades på Pier 39 som är mer av ett turiststråk med små butiker, stånd och seafood-restauranger. Vi njöt av havet, solen och de svala vindarna som vi inte har i Sacramento...



Men vårt huvudmål var att åka Rocketboat, som är en speedboat, runt i Friscos hamn. Det var galet! Båten åkte så snabbt att kinderna fladdrade, ögonen tårades och håret totalförstördes! Men det var värt det! Bilderna som vi tog från havet in mot Friscos skyline var otroliga! Kolla in detta album.



Efter båtturen var dock alla små asiater så frusna att vi gick direkt till Bubba Gump för lite shrimps. Seriöst, så fort solen går i moln i Frisco är det typ 15 grader eller något. Svinigt kallt! Shrimp Heaven beställdes in för min del och slukades så snabbt att jag blev gravidsvullen. Därefter hängde vi på Pier 39, käkade minidonuts och strövade runt i alla små roliga butiker! Min älskling och trogna följeslagare Canon tog finfina nattbilder.




Klockan 21 började vi röra oss ner mot downtown för att gå ut. Som tvättäkta fjortisar på rymmen från stränga föräldrar, sminkade vi oss i backspegeln i bilen och bytte om i baksätet. Har aldrig gjort något sådant förut, men någon gång måste vara den första! Eftersom klubben Glas Kat inte öppnade förrän 22, satte vi oss på ett mexikanskt hak och drack Corona (såklart). Eftersom vi var på listan (haha, Naffe Nguyen på listan i San Francisco), dröjde det inte länge förrän vi var inne. Säkerhetskontroll och garderob, check! Adios Motherfuckers (en blå livsfarlig drink) beställdes in och plötsligt var världen en mycket vackrare plats. Palmer, gogodansare äckliga kolashottar, allt stämde liksom... Bilderna dagen efter säger något helt annat.




Kvällen avslutades med blåljus i backspegeln. Men S som körde var tack och lov nykter och slapp undan med en ticket för att inte ha stannat vid en stoppskylt. Dock fick jag visa license & registration och S fick göra alla de där testen som man sett på Cops, typ stå på ett ben, gå på en linje, peka på sin näsa... Vi satt tysta i bilen i nästan 40 minuter. Snacka om att vi var skraja. Men slutet gott, allting gott. Eller nästan i alla fall.

XoXo

No comments: