2009-09-30

"What are you afraid of?"

... frågade en vän mig för inte så längesedan. Han påstod att jag var så lättskrämd och rädd för allt. Att jag borde slappna av, testa något nytt utan att oroa mig för riskerna först. Just do it liksom! Jag skyller på att jag är uppfostrad i en katolsk familj och att jag är storasyster. Jag har hela mitt liv fått lära mig att tänka först, handla sedan. Tänka på vad andra tycker och tänker. Nu kanske det blir ändring på det. Jag är bara här ett år och när jag är tillbaks i trygga Sverige vill jag verkligen inte ångra något jag inte har gjort! Jag ska hoppa fallskärm, kanske skaffa en (liten) tattoo och göra allt som hamnar i min väg! Men oroa er inte, jag är inte dum.

Pratade med en sjukt snygg kursare i makroekonomi idag för första gången. Han är halvafrikan, har gröna ögon och riktigt rena drag. Rolig att prata med dessutom, den korta stunden vi käkade på Subway. Men. Han är nitton. Damn it.


Så roligt hade jag när jag pluggade. Closeup på mitt sköldpaddssmycke och min äckliga rosa dryck.

2 comments:

Oppa said...

"Han är nitton. Damn it."

Jag säger bara: Vad hände med "när jag är tillbaks i trygga Sverige vill jag verkligen inte ångra något jag inte har gjort!"?

Som någon sa ganska nyligen. "Just do it!" Eller ja, just do him i detta fall ;)

Naffe said...

Haha,tack för uppmuntran i alla fall, oppa! :D